Probleem toewijzen certificaat aan e-mail adres
De volgende melding kan voorkomen:
E-mail certificaat geïnstalleerd maar kan het niet toewijzen aan e-mail adres
De meest voorkomende reden is dat het e-mail adres in het mailprogramma niet hetzelfde is als waarop het certicifcaat is aangevraagd.
Bijvoorbeeld, wanneer u in Microsoft Outlook (niet Express) het e-mail adres support at domein.nl configureert en u heeft het e-mail certificaat op info at domein.nl aangevraagd, dan zal Microsoft Outlook het certificaat niet willen toevoegen voor het e-mail adres. Zelfs niet als de server beide e-mail adressen forward naar hetzelfde adres.
Er zijn twee manieren om ALLE persoonlijke certificaten te laten zien op uw computer
- Met Internet Explorer: selecteer Tools, Internet Options, Contents Certificates en kijk onder het tabblad Personal
- Met Microsoft Outlook (niet Express): selecteer Tools, Options, Security, Import/Export, klik op Export your Digital ID to a file en klik op Select
Wanneer u in Microsoft Outlook naar de certificatenlijst kijkt om een certificaat aan een e-mail adres te koppelen, zal Microsoft Outlook geen certificaten laten zien waarbij het e-mail adres in het certificaat niet hetzelfde is als op het e-mail account.
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.